ORO Gothic 4?

Witam was w świecie Berserków, Banitów, Kleryków i Albów. Witam na planecie Magalan. Witam w grze :

ELEX


Od Twórcy :Piranha Bytes
Rok Wydania: 2017
Gatunek: RPG
Platformy: PS 4, XBOX ONE i PC (planowana premiera jest jeszcze na Switcha)

Od razu zaznaczam jestem fanem Piranhy Bytes więc moja opinia może być mało subiektywna, ale się postaram. Zaczynamy:

Opis:
Planeta Magalan. Została zniszczona przez asteroidę która była stworzona z minerału o nazwie Elex. Przez tą katastrofę na świecie powstały cztery frakcje:
Albowie - spożywają Elex, są głównymi złymi w grze. Najbardziej rozwinięta frakcja
Banici - Pustynni bandyci\kupcy. Liczą tylko na zysk
Berserkowie - Uprawiają roślinki i władają magią dzięki manie pozyskiwanej z elexu
Klerycy - Kradnie technologie Albom i dzięki temu tworzy własna.
W grze wcielamy się w Alba o imieniu Jax, który został wysłany na misję przez Hybrydę aby odnaleźć Thoralda Pielgrzymem z frakcji berserków. Ale z nie wyjaśnionych przyczyn jego myśliwiec został zestrzelony. Po rozbiciu się Jax staną oko w oko z swoim bratem Kallaxem który miał wykonać egzekucję na bohaterze. Dzięki wielkiemu szczęściu Jax przeżył egzekucję . Po kilku dniach leżenia w lesie Jax oczyścił się z Elexu i zaczął racjonalnie myśleć. Okazało się że został na jego szczęście okradziony z pancerza Albów. Jax ma za zadanie odnaleźć swojego brata i tak samo odnaleźć swój pancerz., ale najważniejszym celem jest przeżyć w świecie wolnych ludzi gdzie zagrożenie czai się za każdym rogiem.
Porównanie do innych gier:
Na pewno można porównać Elexa do Gothiców. Duras przypomina Diego, Miasto pod Kopułą ma barierę taką jak Górnicza Dolina z G1. Berserkowie przypominają trochę Bractwo Śniącego. Porównań jest bardzo dużo. Samo to że w Elexie można znaleźć Królewski Szczaw który jest bardzo cenionym składnikiem alchemii w G2.
Czy Elex to Gothic 4?
Myślę że tak, zamiast postaci Jaxa dać Bezimiennego i zamiast Durasa dać Diego, zamiast Reya dać Gorna mamy Gothica 4 w nowym klimacie postapo. Tak sobie żartuję ale czuć w Elexie niezły klimat Gothica. Piranha Bytes nie robi kroków do przodu i też nie robi do tyłu oni od 15 lat robią zawsze to samo czyli dobrą grę z klimatem ale z drewnem.
Plusy:
+Świetny Klimat
+Ładnie wyglądająca grafika
+Duża ilość potworów do pokonania
+Duża ilość zadań pobocznych (około 300)
+Wysoki poziom trudności

Minusy:
-Słabo opisane nie które lokację np.jest jakiś budynek i możemy się tylko domyślać do czego był ten budynek, brakuje jakiś lepszych informacji.
-Drewniane animacje walki i w ogóle wszystkie animacje są drewniane (ale za to kochamy Piranhe Bytes)

Ocena:
9\10 gra ma dużo minusów których jeszcze nie opisałem ale takim grą się wybacza, bo nadrabiają klimatem. Jak grałem w Elexa to nie czułem się jak w Wiedźminie 3 gdzie nie wiedziałem co robić, od razu po wczytania save wiedziałem np muszę wbić poziom 25 aby awansować w frakcji Berserków lub mam do wykonania jakieś 3 misje poboczne i to się robi. Też jak grałem w Elexa czułem się jak w Gothicu, Piranha skopiowała wszystko co najlepsze z Gothica właśnie do Elexa. Bardzo polecam ludziom którzy mają mocne nerwy, bo ilość zgonów bohatera jest nie do policzenia. 

Zdjęć moich z gry nie dam wam ponieważ grę posiadam na PS 4 więc dam dwa zdjęcia z internetu:




Nie którzy ludzie mówią że dialogi są drewniane, ale ja w nich widzę to coś, to coś co mi się podoba.
Zostawię was na koniec z tekstem Reya (przyjaciela Jaxa): 
"Możemy stąd spierdalać"

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Handlówka Ważne Informacje!!!

Ważna Informacja

Handlówka 0.1.7 plany