Przejdź do głównej zawartości

Kingdom i Wywiad z Vitoldem

Witam po znowu długiej przerwie. Dzisiaj jedna nowinka z Kingdom i wywiad z Vitoldem z członkiem projektu Kingdom.

1. Języki w Kingdom

"Miałem sen! Piękny sen!" Widziałem że w świecie Kingdom są rożni ludzie z różnych krajów i oni nie potrafią mówić po lokalnym języku i ty jako główny bohater będziesz miał możliwość nauczenia się np: Islandzkiego i kupić książkę do nauki wtedy będziesz mógł porozmawiać z nim. Dzięki znajomości języków będziesz miał nowych przyjaciół  jak i fajne zadania poboczne i oczywiście dobre nagrody za to.
Taki mamy pomysł i myślę że jest dobry dajcie znać co o tym sądzicie.

2.Wywiad:

G==Games Gal
V==Vitold
========================================================================
G:Witam, dzisiaj z nami nie kto inny jak Bedziu 98 (Vitold)

V:No siemano xd

G:Od jakiech pytań zaczynamy? Kingdom, Zespół czy może twoja twórczość?

V:wszystko jedno jak wygodniej

G:1 Pytanie:  Pracuje pan nad jakimś projektem?

V:aktualnie ? jest jeden w fazie projektowania i zbierania zasobów taki jeden, jeszcze nie mam dla niego nazwy ale na pewno będzie to projekt osadzony w klimatach lat 20,30 gdzie w ówczesnej ameryce, cały klimat gry będzie można streścić słowem "Noire" ponadto wszystko będzie dopinać klimatyczna muzyka jezzowa tamtych lat.

G:Skąd taki pomysł na taką grę? Chyba w polskim RM nie ma gry osadzonej w latach 20-30.

V:Nie spotkałem się i to był główny powód, monotonia, nuda i nic więcej, polska scena potrzebuje świeżego powietrza, czegoś czego jeszcze nie było, nie tylko fantasy czy przygodówki.

G:Rzeczywiście jest dużo gier w światach fantasy, które są niektóre słabej jakości.  Pańska gra ma bardziej przypominać grę Rockstaru czy tylko będzie zabrany z niego okres czasu rozgrywania gry?

V:nie ma zamiaru wzorować się na żadnej grze, najbliżej jej bedzie do mafii 1 ale też nie do końca myśle że to bedzie połączenie L.A Noire z mafią 1 jednak w swoim unikalnym stylu i przesłaniu, oczywiście jak każdy będę brał pod uwagę koncepcje i po niektóre mechaniki z tych gier jako przykład jednak nie będę ich odtwarzał 1:1

G:A gra nazwijmy ją na razie "Noire" jaki gatunek będzie przedstawiała? RPG?

V:Raczej połączenie... trudno to nazwać. Coś w rodzaju fabularnej opowieści powiązanej z elementami akcji, nie pasuje to to akcji ani to rpg jako takiego, przygówki też nie wchodzą w gre, myśle że jeżeli uda się to stworzyć, będzie to krok w stronę lepszego ukazania silnika rpg maker nie tylko od strony kiczowatych gier.

G:A ma pan już wymyśloną historię?

V:mniej więcej ale dla dobra tego projektu nie będę o niej mówił, zdradzić mogę tylko że będzie osadzona w którymś z większych miast, myć może Ditroit bądź L.A ale nie jestem jeszcze pewien, na pewno będzie to dosyć ciężka historia.

G:Rozumiem,  a co z grą o nazwie "Pół wieku Poezji"?

V:projekt został całkowicie porzucony na rzecz Kingdom oraz moich prywatnych przedsięwzięć.

G:Co do Kingdom co pan sądzi o tym projekcie?

V:duży, potężny wręcz jeżeli mówimy o ekipę i silnik na jakim  stoi, co sądzę... Jeżeli będzie dobrze dopracowany i przyjmie się wśród ludzi to spokojnie może startaować po golden forki a może nawet stanie się kamieniem milowym w tworzeniu produkcji na tym silniku.
G:"Duży, potężny" może za duży?

V:może tak, może nie, zależy co przez to rozumiemy, sama gra rzeczywiście jest duża ale to nie rozmiar gry zależy o jej grywalności tylko jej zawartość, gęsto rozmieszczone zadania, notatki, easter eggi itp mogą na długo przyciągnąć do siebie gracza. zarówno zadania jak i przestrzeń... To jest atut tej produkcji duży świat z wielkimi połaciami terenu, nie tylko miast wsi ale też lasów łąk które również mogą kryć wiele do zagospodarowania.

G:Kingdom jak pan mówi może być wielkim hitem polskiego RM, co to może oznaczać dla nas jako twóców Kingdom i też dla innych twórców RM co może im dać?

V:dla młodych przede wszystkim to co jest najważniejsze... Przykład i autorytet, dla nas satysfakcje, doświadczenie i kierunek w którym powinniśmy się kierować, w branży jak w życiu jeżeli czujesz się w czymś dobrze i przede wszystkim ci to wychodzi to już wiesz gdzie masz iść, po sukcesie Kingdom możemy kontynuować pracę w tym kierunku ale też skupić się nad pracami komersyjnymi ale do tego potrzebujemy o wiele więcej czasu, doświadczenia i przede wszystkim pieniędzy. Czas pokaże.

G:Piękne  słowa. Mamy zespół który pracuje nad Kingdom, co pan powie na temat naszego teamu?

V:Przeszła w naszych szeregach nie mała burza, powiem wręcz małe tornado które wywróciło cały zaspół i jej organizaje do góry nogami, jednak nie zaszkodziło to na tyle aby zaprzestać prac, w tym momencie jesteśmy na etapie prac "wykończeniowych" czyli ok. 75% prac mamy za sobą do tego dojdzie oczywiście szczegółowa korekta oraz prace związane z wypromowaniem jej poza obręb sfery rm jeżeli takowa przyjmie się wśród "swoich".

G:Prawda burza była i to niezła ale wszystko wróciło do normy tak na 80%.

V:na 95

G:Ostatnie moje pytanie co sądzisz o Games Gal?

V:Zależy... jako osoba prywatna bardzo konkretna zdecydowana, przede wszystkim warta zaufania a to jest bardzo ważny czynnik w naszej branży. Jako osoba nadzorująca pracę poniekąd wykonująca podstawowe prace przy projekcie... Samodzielna, nie raz aż za bardzo, odfruwająca gdzieś w swoje sfery koncepcji projektu co nie raz utrudniło prace ale zdecydowanie częściej dodało jej charakteru, animuszu  i takiego pazura. Dodająca wiele od siebie, wzbogacająca zespół, jak taki dobry acz surowy ojciec. Wszystko po trochu troche wad troche zalet rekompensujące wady jednak zdecydowanie bez Game Gal'a nigdy nie doszło by do powstania koncepcji Kingdom. I na tym trzeba się teraz skupić, co dalej będzie z całym zespołem ? Projektem bądź jego kontynuacją ? Nikt tego nie wie i tak ma pozostać. Pora skupić się na wydaniu jej wśród ludzi.

G:Bardzo miło było mi to słyszeć. Wielki dzięki za możliwość porozmawiania z tobą :) Masz
jakieś pytanie czy może pozdrowienia dla kogoś?

V:Nie... pytań nie, jeżeli chodzi o pozdrowienia to przede wszystkim pozdrawiam wszystkich czytelników bloga, życzę udanych projektów oraz wspaniałych pomysłów.

G:Wielkie dzięki do usłyszenia.

Popularne posty z tego bloga

Życie klikacza #1 Pomysły

Witam, dzisiaj przychodzę do was z nową serią o nazwię "Życie Klikacza" mam nadzieję, że ta seria wam się spodoba.

O co chodzi w tej serii?

Opisuję życie klikacza (czyli twórcę gry w RPG Makerze), jego problemy z grami i itp oraz pomysły które przytrafiają mi się i chyba większości klikaczą jak innym twórcą gier.



"Życie Klikacza" #1

Pomysły
Noc: Masz iść zamiar spać i leżysz myśląc sobie co będziesz robić jutro. Szkoła? Praca? Piłka Nożna? A może RPG Maker? Sam już nie wiesz, do szkoły musisz iść, później do pracy i zostaje ci z 24 godzin  tylko 5 albo 4 (odliczam też tu  aspekt snu). 5 albo 4 godzin wydaję się dużo ale w rzeczywistości jest to strasznie mało. Na piłkę nie pójdziesz bo za mało czasu nawet nie zdążysz się rozgrzać i zagrać meczu, bo zaraz wiesz że musisz iść do domu i położyć się do snu bo jutro na "zerówkę do szkoły. Co ci zostało, masz tylko jedno wyjście zacząć robić grę w RPG Makerze.
Podczas tego myślenia w nocy mija ci około 2 godzin i już…

Kingdom i Wywiad z Lordem Bochenkiem (Ziemniak lub Goblin)

Witam was drodzy czytelnicy dzisiaj znowu dla was mam dawkę informacji o Kingdom i też wywiad z jednym współzałożycielem gry. Zapraszam do czytania.

1.Zmiana wnętrz w klasztorze i wiosce Tallenberg

Mam nowe grafiki od Bedziu 98 i postanowiłem zmienić trochę wygląd map oto rezultat:



(Przepraszam za zdjęcia z programu ale nie miałem czasu zrobić zdjęć z samej gry, ale przynajmniej możecie zobaczyć nazwy map, jak wygląda budowanie map i też jakich grafik używam)






2.Wywiad z Goblinem


Wywiad z Goblinem:

G-Games Gal
Z-ZiemniakFord (Goblin)

G:Witam dzisiaj znami jest nie kto inny jak Goblin (Ziemniakford)
współzałożyciel razem ze mną i Vitoldem (Bedziu98) gry Kingdom.

Z:Niech żyje król

G:Jak mamy do ciebie mówić? Ziemniak, Goblin czy może inaczej?

Z:Możesz nawet mówić mi Lord Bochenek. Jak wolisz

G:To od dzisiaj masz nick Lord Bochenek. Zaczynamy od czego Kingdom,
Twoja twórczość czy może nasz zespół a może coś innego?

Z:Zacznijmy od początku
Czyli od mej twórczości, bo defacto ja przed tobą …