Przejdź do głównej zawartości

Kingdom i Wywiad z Vitoldem

Witam po znowu długiej przerwie. Dzisiaj jedna nowinka z Kingdom i wywiad z Vitoldem z członkiem projektu Kingdom.

1. Języki w Kingdom

"Miałem sen! Piękny sen!" Widziałem że w świecie Kingdom są rożni ludzie z różnych krajów i oni nie potrafią mówić po lokalnym języku i ty jako główny bohater będziesz miał możliwość nauczenia się np: Islandzkiego i kupić książkę do nauki wtedy będziesz mógł porozmawiać z nim. Dzięki znajomości języków będziesz miał nowych przyjaciół  jak i fajne zadania poboczne i oczywiście dobre nagrody za to.
Taki mamy pomysł i myślę że jest dobry dajcie znać co o tym sądzicie.

2.Wywiad:

G==Games Gal
V==Vitold
========================================================================
G:Witam, dzisiaj z nami nie kto inny jak Bedziu 98 (Vitold)

V:No siemano xd

G:Od jakiech pytań zaczynamy? Kingdom, Zespół czy może twoja twórczość?

V:wszystko jedno jak wygodniej

G:1 Pytanie:  Pracuje pan nad jakimś projektem?

V:aktualnie ? jest jeden w fazie projektowania i zbierania zasobów taki jeden, jeszcze nie mam dla niego nazwy ale na pewno będzie to projekt osadzony w klimatach lat 20,30 gdzie w ówczesnej ameryce, cały klimat gry będzie można streścić słowem "Noire" ponadto wszystko będzie dopinać klimatyczna muzyka jezzowa tamtych lat.

G:Skąd taki pomysł na taką grę? Chyba w polskim RM nie ma gry osadzonej w latach 20-30.

V:Nie spotkałem się i to był główny powód, monotonia, nuda i nic więcej, polska scena potrzebuje świeżego powietrza, czegoś czego jeszcze nie było, nie tylko fantasy czy przygodówki.

G:Rzeczywiście jest dużo gier w światach fantasy, które są niektóre słabej jakości.  Pańska gra ma bardziej przypominać grę Rockstaru czy tylko będzie zabrany z niego okres czasu rozgrywania gry?

V:nie ma zamiaru wzorować się na żadnej grze, najbliżej jej bedzie do mafii 1 ale też nie do końca myśle że to bedzie połączenie L.A Noire z mafią 1 jednak w swoim unikalnym stylu i przesłaniu, oczywiście jak każdy będę brał pod uwagę koncepcje i po niektóre mechaniki z tych gier jako przykład jednak nie będę ich odtwarzał 1:1

G:A gra nazwijmy ją na razie "Noire" jaki gatunek będzie przedstawiała? RPG?

V:Raczej połączenie... trudno to nazwać. Coś w rodzaju fabularnej opowieści powiązanej z elementami akcji, nie pasuje to to akcji ani to rpg jako takiego, przygówki też nie wchodzą w gre, myśle że jeżeli uda się to stworzyć, będzie to krok w stronę lepszego ukazania silnika rpg maker nie tylko od strony kiczowatych gier.

G:A ma pan już wymyśloną historię?

V:mniej więcej ale dla dobra tego projektu nie będę o niej mówił, zdradzić mogę tylko że będzie osadzona w którymś z większych miast, myć może Ditroit bądź L.A ale nie jestem jeszcze pewien, na pewno będzie to dosyć ciężka historia.

G:Rozumiem,  a co z grą o nazwie "Pół wieku Poezji"?

V:projekt został całkowicie porzucony na rzecz Kingdom oraz moich prywatnych przedsięwzięć.

G:Co do Kingdom co pan sądzi o tym projekcie?

V:duży, potężny wręcz jeżeli mówimy o ekipę i silnik na jakim  stoi, co sądzę... Jeżeli będzie dobrze dopracowany i przyjmie się wśród ludzi to spokojnie może startaować po golden forki a może nawet stanie się kamieniem milowym w tworzeniu produkcji na tym silniku.
G:"Duży, potężny" może za duży?

V:może tak, może nie, zależy co przez to rozumiemy, sama gra rzeczywiście jest duża ale to nie rozmiar gry zależy o jej grywalności tylko jej zawartość, gęsto rozmieszczone zadania, notatki, easter eggi itp mogą na długo przyciągnąć do siebie gracza. zarówno zadania jak i przestrzeń... To jest atut tej produkcji duży świat z wielkimi połaciami terenu, nie tylko miast wsi ale też lasów łąk które również mogą kryć wiele do zagospodarowania.

G:Kingdom jak pan mówi może być wielkim hitem polskiego RM, co to może oznaczać dla nas jako twóców Kingdom i też dla innych twórców RM co może im dać?

V:dla młodych przede wszystkim to co jest najważniejsze... Przykład i autorytet, dla nas satysfakcje, doświadczenie i kierunek w którym powinniśmy się kierować, w branży jak w życiu jeżeli czujesz się w czymś dobrze i przede wszystkim ci to wychodzi to już wiesz gdzie masz iść, po sukcesie Kingdom możemy kontynuować pracę w tym kierunku ale też skupić się nad pracami komersyjnymi ale do tego potrzebujemy o wiele więcej czasu, doświadczenia i przede wszystkim pieniędzy. Czas pokaże.

G:Piękne  słowa. Mamy zespół który pracuje nad Kingdom, co pan powie na temat naszego teamu?

V:Przeszła w naszych szeregach nie mała burza, powiem wręcz małe tornado które wywróciło cały zaspół i jej organizaje do góry nogami, jednak nie zaszkodziło to na tyle aby zaprzestać prac, w tym momencie jesteśmy na etapie prac "wykończeniowych" czyli ok. 75% prac mamy za sobą do tego dojdzie oczywiście szczegółowa korekta oraz prace związane z wypromowaniem jej poza obręb sfery rm jeżeli takowa przyjmie się wśród "swoich".

G:Prawda burza była i to niezła ale wszystko wróciło do normy tak na 80%.

V:na 95

G:Ostatnie moje pytanie co sądzisz o Games Gal?

V:Zależy... jako osoba prywatna bardzo konkretna zdecydowana, przede wszystkim warta zaufania a to jest bardzo ważny czynnik w naszej branży. Jako osoba nadzorująca pracę poniekąd wykonująca podstawowe prace przy projekcie... Samodzielna, nie raz aż za bardzo, odfruwająca gdzieś w swoje sfery koncepcji projektu co nie raz utrudniło prace ale zdecydowanie częściej dodało jej charakteru, animuszu  i takiego pazura. Dodająca wiele od siebie, wzbogacająca zespół, jak taki dobry acz surowy ojciec. Wszystko po trochu troche wad troche zalet rekompensujące wady jednak zdecydowanie bez Game Gal'a nigdy nie doszło by do powstania koncepcji Kingdom. I na tym trzeba się teraz skupić, co dalej będzie z całym zespołem ? Projektem bądź jego kontynuacją ? Nikt tego nie wie i tak ma pozostać. Pora skupić się na wydaniu jej wśród ludzi.

G:Bardzo miło było mi to słyszeć. Wielki dzięki za możliwość porozmawiania z tobą :) Masz
jakieś pytanie czy może pozdrowienia dla kogoś?

V:Nie... pytań nie, jeżeli chodzi o pozdrowienia to przede wszystkim pozdrawiam wszystkich czytelników bloga, życzę udanych projektów oraz wspaniałych pomysłów.

G:Wielkie dzięki do usłyszenia.

Popularne posty z tego bloga

Kingdom ABS

Witam was drodzy czytelnicy, dzisiaj większa dawką informacji na temat Kingdom. Zaczynamy:
1.ABS Absolutny Brak Szyi a nie to nie to ABS jest nowym systemem walki w grze Kingdom. Jak na razie jest w fazie testów i niwelowania błędów ale zapowiada się na bardzo ciekawy system. Będzie można w nim używać: Łuków Mieczy, Toporów, Włóczni oraz Pałek i Kusz
System został stworzony własnoręcznie przez jednego z współpracownika. Goblin dziękuję ci za ten właśnie system.  2.Żyjący Świat Mój własny uniwersalny system żyjącego swiata coraz lepiej wygląda. Postacie zaczeły już reagować na zmiane pory dnia. Np dam dzień farmera
Rano postać idzie do pracyW południe postać idzie zjeść coś do karczmy lub do swojego domuPo południu postać idzie dalej pracować na polu lub zajmuję się innymi sprawamiWieczorem spotyka się z swoimi przyjaciółmi na piwie przy ognisku lub w karczmieW nocy idzie spać lub idzie robić jakieś czarne interesy.


Mam zamiar dodać jeszcze żeby postacie potrafiły reagować na zmianę po…

Wywiad z PInrozem

P - PInroz
G - Games Gal

G: Dzisiaj moim gościem jest PInroz, serdecznie witam. Twórca Anvocun oraz użytkownik forum Gospody.

P: Witam Gotrym. Ale przede wszystkim chce powitać was drodzy czytelnicy

G: Jak zawsze w moich wywiadach daje możliwość wybrania pierwszego tematu. Co wybierasz?
1.Anvocun
2.Twoja twórczość w serwisie YT
3.Kingdom
4.Twoje plany na przyszłość

P:Może zacznę od Anvocun

G:Od 8 lat robi pan Anvocun, w jakiej fazie jest pański projekt?

P:Cóż 8 lat jest trochę za bardzo przesadzone. Jednak nie ukrywam że pracuję nad tą grą od bardzo długiego czasu, już od moich pierwszych początków z RPG Makerem. Chcę stworzyć grę w którą sam bym zagrał. By móc wycisnąć z RPG Makera wszystko to co najlepsze, oraz co najważniejsze sprawdzić się jako twórca. Początkowo Anvocun posiadał wiele tytułów roboczych. Jak chociażby Era Smoków, Epic Magic Fantasy, Dragoncest lub Smokokrwisty. Dopiero w kwietniu, w tydzień przed wstawieniem zapowiedzi na Gospodę RM, postanowiłem że nazwę swoją pi…