Wywiad z PInrozem

P - PInroz
G - Games Gal

G: Dzisiaj moim gościem jest PInroz, serdecznie witam. Twórca Anvocun oraz użytkownik forum Gospody.

P: Witam Gotrym. Ale przede wszystkim chce powitać was drodzy czytelnicy

G: Jak zawsze w moich wywiadach daje możliwość wybrania pierwszego tematu. Co wybierasz?
1.Anvocun
2.Twoja twórczość w serwisie YT
3.Kingdom
4.Twoje plany na przyszłość

P:Może zacznę od Anvocun

G:Od 8 lat robi pan Anvocun, w jakiej fazie jest pański projekt?

P:Cóż 8 lat jest trochę za bardzo przesadzone. Jednak nie ukrywam że pracuję nad tą grą od bardzo długiego czasu, już od moich pierwszych początków z RPG Makerem. Chcę stworzyć grę w którą sam bym zagrał. By móc wycisnąć z RPG Makera wszystko to co najlepsze, oraz co najważniejsze sprawdzić się jako twórca. Początkowo Anvocun posiadał wiele tytułów roboczych. Jak chociażby Era Smoków, Epic Magic Fantasy, Dragoncest lub Smokokrwisty. Dopiero w kwietniu, w tydzień przed wstawieniem zapowiedzi na Gospodę RM, postanowiłem że nazwę swoją pierwszą grę właśnie Anvocun. Projekt w sumie przechodził wiele metamorfoz, takich jak zmiana silnika z RPG Maker VX na XP, zrezygnowanie z standardowych zasobów graficznych na rzecz autorskich, czy też eksperymentowanie z masą, raz ciekawych, raz kiepskich skryptów ruby, o których lepiej nie wspominać. Jeżeli chodzi o fazę tworzenia... no cóż, jest jeszcze sporo przede mną. Posiadam kilka surowych lokacji, podstawy mechaniki oraz masę pomysłów i koncepcji związanych z fabułą, zadaniami pobocznymi, czy też ogólnymi zarysami świata. Planuję stworzyć dużego RPGa, z otwartym światem, masą głównych i pobocznych wątków oraz co najważniejsze wciągającą fabułą i możliwością podejmowania decyzji które będą miały wpływ na cały świat zawarty w grze. Mam nadzieję że mi się to uda. Po wstawieniu zapowiedzi dostałem takiego kopa motywacyjnego, że staram się poświęcić każdy mój wolny czas na tworzeniu. Z nadzieją że w końcu wydam moją grę oraz że starczy mi resztę życia na inne planowane produkcje.

G: Dużo tekstu i wykonałeś za mnie dużo pracy, bo odpowiedziałeś na kilka moich pytań :)
Ale jak mogę się zapytać masz jakiś termin w którym byś chciał ukończyć grę lub przynajmniej demo?

P:Cóż, z planowaną datą premiery, jest taki problem że jeszcze nie istnieje. Co prawda planuję w następnym roku wydać demo, które prezentowało by jeden z przykładowych zadań pobocznych oraz co najważniejsze, zaprezentowało mechaniki jakie są lub jakie planuję umieścić w grze. Niestety, trzeba będzie długo czekać, gdyż prace idą dość wolno. Działa to na takiej zasadzie: odpalę projekt, coś tam podłubię, wyłączę projekt, pójdę spać, w nocy wpadnie mi do głowy jakaś fajna koncepcja, wstanę rano, odpalę projekt, zapomniałem co wymyśliłem w nocy lub co gorsza mam nadal ten pomysł jednak nie wiem jak go wykorzystać. I tak za każdym razem jak staram się coś  zrobić przy Anvocun. Przykre, ale prawdziwe, bo właśnie w tego typu sytuacjach zaczynam rozumieć prawdziwą powagę tworzenia. I pomyśleć że jeszcze wszystko przede mną. A co do daty premiery: nastąpi! Niestety nie prędko.

G: Ważne że projekt jest cały czas rozwijany i na pewno kilka osób tak jak ja czeka na premiere.
Może tak w wielkim skrócie przedstawisz zarys fabuły moim czytelniką?

P:Jeżeli chodzi o fabułę, to mam kilka naprawdę ciekawych pomysłów. Jednak przedstawię wam to co do tej pory stwierdziłem jako pewne że pojawi się w grze. Kontynent Anvocun roku 1425. Przylesie, hrabstwo leżące na terenach Kormenii, pełniące funkcję awaryjnego spichlerza tego państwa. W razie ciężkiej sytuacji politycznej, ekonomicznej lub wojskowej to właśnie z tam tond dociera większość potrzebnych towarów. Z racji tego że Przylesie jest otoczone olbrzymim pasmem górskim i gigantycznymi połaciami lasu, sprawia że jest całkowicie odizolowana od reszty państwa. Dostać się tam można jedynie przez przełęcz. Kiedyś w te rejony podróżowało się za pomocą sterowców, jednak stało się to bardzo niebezpieczne. Na terenie całego Przylesia zaobserwowano, tajemnicze anomalie pogodowe, w postaci wyładowań elektrycznych o nie spotykanej do tond sile. Stanowiące poważne zagrożenie, dla żyjących tam mieszkańców. Nie przeszkadza im to, by co miesiąc mogli oni wymieniać swoje towary z mieszkańcami innych hrabstw. Jak co miesiąc ze stolicy Kormenii przybywa grupa ochotników, którzy przybyli w te rejony w poszukiwaniu pracy. Wśród nich jest młody chłopak o imieniu Soren, który przybył do Przylesia, z nadzieją że się tu dorobi. Niestety pewne wydarzenia sprawiły, że nasz bohater będzie musiał zmienić swoje dotychczasowe plany.  Otóż miejsce w którym odbywała się Wymiana Handlowa, została zaatakowana przez nieznanych sprawców. Towary zostały skradzione, wielu ludzi nie żyje. Soren z cudem uchodzi z życiem. Nie przeszkadza mu to jednak by ruszyć dalej w to hrabstwo. Gdzie go nogi poniosą? No cóż to zależeć będzie już od was. I tak miej więcej prezentuje się zarys głównej fabuły


G:Pomysł bardzo ciekawy, nie myślisz że Ancocun jest zbyt bardzo ambitnym projektem jak na jedną osobę?

P:Możliwe. Sam często zastanawiałem się czy przypadkiem nie ruszyłem z motyką na słońce. Jednak mimo tylu lat nie zniechęciłem się do tworzeniu Anvocun. Bo ciągle mam nadzieję że uda mi się wydać grę, nawet jeżeli będę musiał zrezygnować z wielu mechanik, wątków fabularnych czy innych pomysłów. Jak przyjdzie co do czego, to nawet skłonny będę musiał zrezygnować z tylu rzeczy, byle tylko wydać tę produkcję. Ale nadal będę się trzymał założenia by Anvocun pozostał dużym RPGiem, tak jak go sobie wyobrażam.

G:Czy Anvocun wzoruje się na jakiś wysoko budżetowych tytułach, jeśli tak to jakich?

P:O tak i to na kilku.  Mechaniki gry są wzorowane na takich tytułach jak Gothic i pierwszy Wiedźmin. Z kolej, sama grafika Anvocun jest wzorowana na grze Lionheart: Legacy of the Crusader. Również planuję by na tej produkcji były wzorowane utwory muzyczne, jednak jest to daleka przyszłość.  Mam również kilka pomysłów, które są wzorowane na innych tytułach, jednak nie mam pewności czy aby na pewno pojawią się one w grze, więc raczej ich tutaj nie wymienię. W sumie sam wygląd Przylesia jest wzorowany na Górniczej Kolonii z Gothica. Myślałem również nad magiczną barierą, jednak to było by już zbyt duże zapożyczenie z tej gry. Postanowiłem zastąpić magiczną kopułę, magicznymi anomaliami pogodowymi. Trzeba to teraz tylko dobrze wykorzystać fabularnie i będzie git.

G: Widzę że dużo osób na scenie RPG Maker wzoruje się na Gothicu i moim zdaniem dobrze jak kopiować rzeczy to od najlepszych tytułów. Teraz pytania o twoją twórczość. Masz jakieś plany robienia gry? Oczywiście chodzi mi o inne tytuły niż Anvocun.

P:Mam sporo fajnych pomysłów na gry komputerowe. Na przykład strategiczna gra średniowieczna (RTS), wzorowana na pierwszej Twierdzy, bazowana na mitologii słowiańskiej, z kampanią historyczną, humorystyczna strategia turowa wzorowana na Wormsach, lub ponura horror-przygodówka, trzymająca się motywów związanych z magią voodoo.  Pomysłów mam masę, jednak każdy z nich wymaga ode mnie, stworzenie specjalnie dla nich nowych zasobów graficznych i mechanik. Czyli innymi słowy pracy jest sporo, jednak czasu bardzo mało. Więc nie wiadomo czy owe pomysły ujrzą światło dzienne.

G: A jeśli skończy pan Anvocun i przyjmie się dobrze na forum, to będziesz robił 2 część czy może dodatek?

P:Z pewnością. Tutaj raczej nie będę się rozpisywał. Na razie chcę skupić się wyłącznie nad Anvocun, jeżeli uda mi się tą grę wydać, to pomyślę nad drugą częścią lub dodatkiem. Ale to daleka, przyszłość.

G:Rozumiem więc musimy czekać na premierę :smiley: Teraz pytanie  o serwis YT, prowadzi pan od  niedawna kanał, w którym jak na razie pokazuje pan dwie gry Kruk oraz Serce Mroku, teraz pytanie  skąd pomysł na kanał?

P:Pomysł zrodził się sam z siebie. Już od bardzo dawna zacząłem się tym interesować. Dwa lata temu zacząłem nagrywać na zapas filmiki, po pierwsze by sprawdzić jakie to uczucie, a po drugie czy dobrze się mnie słucha. Szczerze mówiąc miałem wtedy mieszane uczucia, a i jakość tych filmów też pozostawiała wiele do życzenia. Dopiero wtedy dotarło do mnie że nagrywanie filmów na zapas nie ma sensu, bo nawet taki zapas kilku filmów, może zająć bardzo dużo miejsca na komputerze/laptopie. Niestety miałem wtedy tak kiepski Internet, że rozpoczęcie YouTubowej kariery nie wchodziło w grę. Skoro mój Internet umożliwiał mi oglądanie 5 minutowego filmu przez dwie godziny, to nawet nie chciałem sobie wyobrażać ile czasu zajęło by mi przysłanie filmu i jego udostępnienie. I tak, rosła moja chęć, zostania YouTuberem,  że w końcu się doczekałem mojego upragnionego debiutu.

G: I jakie pan ma odczucia z powodu swojego debiutu? Jest tak jak sobie wymarzyłeś czy jednak nie?

P:Jest nawet dobrze. Dużo wyświetleń, które na razie się utrzymują, początkowo przy trzech pierwszych filmach było dużo łapek w górę przez co byłem ogromnie szczęśliwy. Szkoda, że moje nowe filmy nie uzyskują takich liczb. Komentarzy też ubyło. Moim zdaniem początek miałem w miarę dobry, jak na początkującego zagrajmera. Za każdym razem staram się przyciągnąć nowych widzów, niestety stoję ciągle w granicy 30 subskrypcji. Mam nadzieję że ta liczba będzie z czasem rosła.

G: A jakie ma pan plany wobec kanału? Jakieś nowe serię?

 P: Po zakończeniu Kruka i Serce Mroku, chcę trochę odpocząć od RM'mówek i rozpocząć nagrywanie dwóch gier, mojego dzieciństwa. W sumie mogę powiedzieć jakie to będą gry, bo raczej żadna to tajemnica. Pierwszą grą będzie Lionheart: Legacy of the Crusader, moim zdaniem bardzo niedoceniony RPG. Już od dłuższego czasu chciałem go sobie odświeżyć, jednak natłok gier w które  osobiście gram, nie umożliwiają mi ogranie ponownie tego tytułu. Więc pomyślałem, że skoro mam kanał, to w sumie mógłbym tę grę nagrać. No bo w sumie czemu nie. Kolejnym tytułem jest Giants: Obywatel Kabuto, kolejna niedoceniona produkcja. Tym razem gra będąca strzelanką, z humorystycznym klimatem. Gra naprawdę dobra i godna do nagrania. O ile mój sprzęt pozwoli mi nagrać tę gry, to z pewnością się pojawią na kanale jako dwie nowe serie. Niestety, przy nagraniu tych gier spędzę trochę czasu, więc nie prędko pojawią się na moim kanale gry z RPG Makera. A jeżeli już się pojawią to z pewnością będzie to coś wyjątkowego.

G: Czyli plany na rozwój kanału jest jako mały fan twojego kanału bardzo się z tego powodu cieszę. Teraz pytanie dotyczące mojego projektu Kingdom.  Co pan sądzi na temat tej produkcji (jeśli kojarzysz grę jeśli nie, nie słyszałeś o niej to nic złego)

P:Oczywiście że kojarzę i mówiąc szczerze, bardzo oczekuję tego tytułu. Z ogólnej obserwacji wywnioskowałem, że będzie to gra RPG, prawdopodobnie inspirowana Kingdom Come: Deliverance. Jeżeli finalna wersja gry będzie trzymać się założeń, klasycznego średniowiecza, bez żadnej magii, ewentualnie gusła i zabobony to możemy otrzymać naprawdę dobrą grę.  Będzie to miła odmiana. Swoisty odpoczynek od magii, potworów i innych odgrzewanych kotletów, jakie widzi się w co drugiej RM'mówce. Mam tylko nadzieję, że klasyczne motywy średniowiecza zostaną tu dobrze wykorzystane. Dodając jeszcze zadania poboczne i możliwość wyborów to będzie naprawdę coś. Jeżeli gra wyjdzie, to z pewnością pokuszę się by ją nagrać, O ile podczas osobistego grania się nie zawiodę, a wierzę że raczej będę zadowolony.

G: Bardzo cieszę się z powodu że pomysł gry przybadł do pańskiego gustu. Takie pytanie jakieś oczekiwanie wobec gry, chodzi mi tu o to czego pan by oczekiwał wobec gameplayu (oprócz zadań pobocznych  oraz wyborów)?

P:Czego ja mogę oczekiwać od Kingdom? Przede wszystkim wciągającego gameplay'u, oraz ciekawie poprowadzonej historii. No co tu dużo pisać, przede wszystkim oczekuję by była to dobra gra, która mnie zaskoczy. A w dzisiejszych czasach dość rzadko bywa, by jakaś gra z RPG Makera mnie zaskoczyła.  Kto wie może Kingdom będzie tą wybranką, która dostarczy mi niezapomnianych wrażeń. Nic tylko czekać.

G:Jak myślisz czy Polska scena RM powoli umiera?

P:Raczej nie prędko umrze. Scena zyskuje pełno nowych i co najważniejsze ambitnych użytkowników, którzy nie przestają zaskakiwać, swoimi umiejętnościami twórczymi. Co prawda wielu też odchodzi, jednak zwykle wracają. Puki są osoby które utrzymują istnienie naszej społeczności, to raczej możemy spać spokojnie, nie martwiąc się, że kiedyś pójdziemy za przeproszeniem do lamusa.

G:Miejmy nadzieje że użytkowników przychodzących będzie więcej niż odchodzojących. I to tyle z wywiadu jak zawsze daję możliwość gościowi zadanie jednego pytania do mnie. Czy masz jakieś pytanie?

P:Tak mam pewne pytanie, które bardzo chcę zadać. Co planujesz stworzyć po Kingdom?

G: Co planuje po Kingdom... Mam dużo pomysłów ale to zależy jak się przyjmie Kingdom. Jeśli Kingdom wam się spodoba no to prawdopodobnie powstanie druga część i jakiś dodatek do pierwszej części, ale jęsli nie daj
boże nam nie wyjdzie to mam kilka projektów jak Legenda Pathory 2, Portale (coś podobnego do Dragon Age Inkwizycja) i mam duży projekt który robię w między czasie o kosmosie, taki No Man Sky ale z elementami RPG, można powiedzieć bardzo duży losowy sandbox. Jeszcze jakieś pytanie lub może chcesz kogoś pozdrowić?

P:Pytań żadnych nie mam, ale bardzo bym chciał pozdrowić wszystkie osoby, które śledzą mój kanał oraz temat Anvocun na Gospodzie RM. Wasza obecność naprawdę mnie cieszy i motywuje do dalszego tworzenia. Jesteście naprawdę wspaniali. Mam taką nadzieję, że z czasem będzie was więcej, aż w końcu powstanie moja własna społeczność.  Społeczność która będzie z zaciekawieniem doceniać moją twórczość i prosić o więcej. No cóż czeka mnie dużo pracy, jeżeli chcę by to piękne marzenie weszło w życie. Tak czy inaczej pozdrawiam.

G: I własnie w takim stylu zakończymy wywiad ja życzę ci wszystkiego najlepszego aby twój kanał się powiększał o nowych widzów no i oczywiście życzę ci skończenia Anvocun. Z mojej strony to wszystko. :)

P:Do zobaczenia


Kanał YT:  https://www.youtube.com/channel/UCjkTNgi79AoKNxBaix9EUVg
Anvocun: http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=6069

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Handlówka Ważne Informacje!!!

Ważna Informacja

Handlówka 0.1.7 plany